Architektura 21szego wieku : Kto zaprojektuje nasze inteligentne miasta (Podpowiedź: nie Architekci)

Nowe miasto Songdo w Korei Południowej. Zdjęcie dzięki uprzejmości Cisco Oryginalnie opublikowany przez Metropolis Magazine jako Big Data, Big Questions , ten artykuł Alexa Marshalla analizuje, co jest prawdopodobnie najważniejszym aspektem smart city design: nie w jaki sposób zostaną stworzone, ale kto je stworzy. Stwierdza, że chociaż jest to zjawisko zupełnie nowe, inteligentne miasta są podobne do swoich przodków, ponieważ zbudowane są przede wszystkim z woli politycznej, a nie z mikroprocesorów. Niedawno kupiłem chrząszcz w kształcie kawałka silikonu i metalu, który wślizguje się do mojej kieszeni i śledzi ile chodzę. Nazywa się Fitbit One, jest to zasadniczo chodzący krokomierz. Powłoka urządzenia jest zakleszczona twardym i oprogramowaniem, które pozwala mu mówić do mojego komputera i iPhone a. Wysyła mi attaboys! na małym ekranie i, co najważniejsze, gadżet rozmawia z Fitbitem mojego współmałżonka, który pozwala nam konkurować ze sobą. Fitbit nie znajduje się na nikim liście inteligentnych zjawisk miejskich, ale chciałbym się spierać o to, ponieważ zmienia on moje relacje z ulicami, które spaceruję w Nowym Jorku. Przedstawia także wszechobecność inteligentnej technologii i jej ograniczenia. Przy całym jego chłodzie i jest cool – moje urządzenie robi coś cyfrowego, które zostało już zrobione dobrze mechanicznie i po niższej cenie. Wiele technologii inteligentnych miast jest w tym stylu – zmienia sposób, w jaki robimy, ale często nie to, co robimy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o zmianach spowodowanych – lub nie wywołanych – przez inteligentne miasta po przerwie W Intelligent Operations Center w Rio pracownicy zarządzają miastem zza gigantycznej ściany ekranów, które przekazują im dane o tym, jak miasto jest robić. od poziomu wody na ulicy po ulewie po niedawne napady rabunkowe lub rozwijające się korki. Zdjęcie dzięki uprzejmości IBM Podobnie jak jej braci S-słowa. smart growth. i. zrównoważony rozwój. . inteligentne miasto. może oznaczać prawie wszystko. Opowiadam się za małżeństwem miasta, zarówno w jego miejskiej, jak i podmiejskiej formie, z rewizją telekomunikacyjną, którą zapewnia chip krzemowy, Internet, światłowód i sieć bezprzewodowa. Ponieważ ta rewolucja jest tak szeroka, głęboka i ciągła, nie sposób wymienić wszystkich obecnych i przyszłych sposobów, w jakie te technologie mogą – i zmienić – jak i jakie miasta i ich mieszkańcy robią. To mój Fitbit. To kamery na placach; czujniki w kanałach i wodociągach; urzędnik w Ratuszu kontrolujący poszczególne światła uliczne za pomocą inteligentnej sieci; miasta budują własne linie światłowodowe i tworzą własne sieci szerokopasmowe, a duże firmy starają się je powstrzymać poprzez procesy sądowe i lobbystów. To Nowy Jork korzystający z danych GPS z taksówek do planowania ruchu; samochody bez kierowcy; zupełnie nowe miasta, takie jak Songdo w Korei Południowej; aplikacja na smartfony, która ostrzega, że pociąg znajduje się dwie minuty stąd. I to są powiązane dane. Duże dane. Zebrane z tych systemów. Stare miasto z betonu, szkła i stali kryje teraz ogromny podziemny świat komputerów i oprogramowania. pisze Anthony M. Townsend w Smart Cities: Big Data, Civic Hackers i Quest for the New Utopia (WW Norton & Company, 2013), być może najlepsza książka napisana na ten temat. – Od czasu zainstalowania sieci wodociągowej, rur kanalizacyjnych, torów metra, linii telefonicznych i kabli elektrycznych ponad sto lat temu zainstalowaliśmy tak ogromną i wszechstronną nową infrastrukturę do kontrolowania świata fizycznego. Ale równie cudowne jak te nowe technologie, powinniśmy pamiętać o starej prawdzie: linia światłowodowa i wszystko inne to tylko narzędzia. Podobnie jak topór czy topór, dostarczają mocy i możliwości tym, którzy ich używają. Policjant może korzystać z kamer ulicznych z oprogramowaniem do rozpoznawania twarzy, aby szukać złodzieja; dyktator może ich użyć do polowania na dysydentów (a Agencja Bezpieczeństwa Narodowego może ich użyć, bo Bóg wie co). Co jest ważnego w tych technologiach, co zawsze było ważne: kto je kontroluje. Jak dotąd, różne miasta, nawet w tym samym kraju, odpowiadają w różny sposób na to pytanie. Jedna wyraźna różnica jest jawna a prywatna, ale to zbyt proste. Istnieją partnerstwa publiczno-prywatne z rządem przejmującym inicjatywę i odwrotnie. Wiele inicjatyw na rzecz inteligentnego miasta – oświetlenie w budynku, pociągi w metrze, kierowcy na ulicach lub samoloty na niebie – koncentruje się na zbieraniu informacji o ruchomych częściach systemu w czasie rzeczywistym, aby umożliwić operatorowi centralnemu więcej kontrola. Ponownie pojawia się pytanie: kto będzie miał taką kontrolę. Duże firmy angażują się w wiele z tych wysiłków i spoglądają na to, jak wiele kontroli lub prawa weta wynikają z tego, że rządy miast zawierają z nimi umowy. Trzy firmy – IBM, Siemens i Cisco – cieszą się dużym zainteresowaniem, częściowo dlatego, że mają inicjatywy wykorzystujące markę smart cities . lub jego pewną odmianę. Te firmy mają mapę
[podobne: sprzedaż narzędzi dla firm mazowieckie, dostawa gazu do instalacji przemysłowych, dzianina dresówka ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dostawa gazu do instalacji przemysłowych dzianina dresówka sprzedaż narzędzi dla firm mazowieckie