Architektura i nowoczesne budownictwo – Biennale w Wenecji 2012: Pawilon Polski

Pawilon Polski na Biennale w Wenecji w 2012 roku obejmie eksplorację interakcji między dźwiękiem i architekturą w tworzeniu naszego środowiska.
Projekt autorstwa Katarzyny Krakowiak to rzeźba dźwiękowa, która prezentuje architekturę jako podstawowy system słuchania.
Rzeźba współpracuje z sąsiadującymi pawilonami i echami dźwięków, które docierają do Pawilonu Polskiego, podkreślając jego walory akustyczne.
Wystawa będzie dostępna od 29 sierpnia do 29 listopada.
Więcej o wystawie po przerwie.
Cała architektura jest zasadniczo zjawiskiem dźwięku.
stanowi środowisko, w którym dźwięk się rozprzestrzenia, wzmacniając niektóre jego cechy kosztem innych.
Ale pochłania, filtruje i transmituje dźwięk.
W dyskretny i niewidoczny sposób architektura organizuje naszą egzystencję społeczną.
Patrząc jednak z perspektywy dźwięku, możemy spojrzeć na ten proces w inny sposób niż kategorie wyznaczania i izolowania przestrzeni społecznej.
Ściany, podłogi, wentylacja, ogrzewanie lub kanalizacja.
są strukturami, które łączą i transformują, a nie izolują, relacje międzyludzkie.
Stale wysłuchujemy innych i jesteśmy przez nich słyszani.
często na przekór lub nawet przeciwko naszej woli.
Z perspektywy teorii architektury obietnica zapewnienia intymnej przestrzeni jest zatem realizowana jako niejednoznaczne uczestnictwo w intymności, które można prześledzić w praktykach, takich jak podsłuchiwanie, podsłuchiwanie lub inne procedury słuchania przez architekturę.
Symulacja propagacji fali, 2012, część modelu akustycznego Andrzeja Kłosaka.
Katarzyna Krakowiak Projektując poprzez szczegółowe obliczenia, eksponat będzie badał akustyczne właściwości własnej konstrukcji.
tworzenie, transportowanie, wzmacnianie i zniekształcanie dźwięku.
Ustalono, że mapa akustyki budynku poprawi doznania dźwiękowe dla widzów.
Praca zgłębia zainteresowanie ulotną, niewidzialną i prawie niedostrzegalną postacią, która jest zarazem intymna i fizyczna, praca jest trafną metaforą naszej współczesności.
ponieważ pochodzi od dźwięku.
Ostatecznie bada wpływ architektury poprzez dźwięk związany z tematem tegorocznego Biennale: Common Ground .
Symulacja propagacji fali (płaszczyzna pozioma), 2012, część modelu akustycznego autorstwa Andrzeja Kłosaka.
Katarzyna Krakowiak
[przypisy: blachodachówka gontopodobna, atosiban, słupki odgradzające ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: atosiban blachodachówka gontopodobna słupki odgradzające