Budownictwo wczoraj i dzis : Substancja materiałowa: kiedy materiał i mechanizm są jednością

Poniżej znajduje się pierwszy artykuł Material Substance, kolumna, napisana przez Christophera Brenny ego i przedstawiona przez AD Materials, która bada innowacyjne zastosowania materiałów w architekturze. Materiał jest niczym bez procesu. Na przykład właściwości tworzywa sztucznego różnią się znacznie w zależności od miejsca i sposobu zastosowania surowca podczas procesu formowania. Tego samego materiału można użyć do utworzenia torby, stałego pojemnika lub tkaniny. Różnica między jednorazową butelką z wodą a wykładziną jest tak wyraźna, że nie można było uzyskać połączenia materiałowego bez uprzedniej wiedzy na temat procesu produkcji każdego z nich. Wynikiem tego materialnego ekosystemu jest scenariusz, w którym projektowanie i produkcja muszą się wzajemnie informować. To połączenie często porusza się tak wolno w branży budowlanej, że trudno je dostrzec i bardzo powoli dostosowują się. Na przykład stopy z pamięcią kształtu, takie jak nitinol (drut mięśniowy), stopniowo przechodzą do nazewnictwa publicznego. Podczas gdy nowość takich materiałów jest gotowa do eksploracji, zastosowanie okazało się trudne, ponieważ koszt takich materiałów jest dość wygórowany. Stopy pamięci kształtu, o ile nie zostaną opracowane przy użyciu bardziej obfitych metali, takich jak aluminium, prawdopodobnie pozostaną produktem niszowym opracowanym dla bardzo specyficznych zastosowań. Tworzywa z pamięcią, choć mniej rozwinięte i reagujące, mają znaczny potencjał, aby stać się znanym elementem w naszym codziennym życiu. Łącząc tę technologię z lekkimi, strukturalnymi możliwościami spienionych materiałów, nasze uprzedzenia dotyczące przenośnych i płaskich opakowań mogą wkrótce przekształcić się z jednorazowego i nieistotnego w coś znacznie piękniejszego i cenniejszego. Carl de Smet łączy materiał i design w swojej firmie Noumenon, aby przesuwać granice zastosowania pamięci kształtu. Meble poliuretanowe są zaprojektowane w taki sposób, że ich zachowanie przybiera cechy odpowiednie do transportu i samodzielnego montażu. Unikając podejścia kluczowego Ikea Allen, strona internetowa Noumenona stwierdza wprost, że. Materiał jest mechanizmem; opakowanie = produkt.. Krzesła prototypowe są dostarczane w postaci ściśniętych cegieł, które rozszerzają się do ostatecznego kształtu pod wpływem odpowiedniego bodźca. Dzięki uprzejmości Carla De Smeta Ta technologia ma wiele zastosowań, być może nawet dla mobilnego lub awaryjnego schronienia. Wspomniany materiał pamięci może być zarówno frezowany, jak i formowany wtryskowo. Według de Smet: Jest to rodzaj poliuretanu, czyli PU. W przemyśle samochodowym sztuczna skóra jest wykonana z PU. Możemy zrobić to jak sztuczna skóra lub sztuczne drewno; to dopiero zakończenie procesu formowania. To zależy od formowania i tego, jak je prezentujesz. Dzięki uprzejmości Carla De Smeta Prototypowe meble są na tyle gęste, że są sztywne, dzięki czemu są wytrzymałe, co oznacza, że można je wykorzystać jako wsparcie strukturalne. A kiedy robi się gorąco i kiedy chce zmienić formę, staje się miękka. Obecne sformułowanie jest zaprogramowane w taki sposób, że rozszerza się do nadrukowywanego kształtu pamięci w około 70 ° C. Podobnie jak w przypadku nitinolu, prąd może być również użyty do wywołania reakcji pamięci. Oczywiście ta nowa technologia nie jest pozbawiona problematycznych niuansów. Podczas gdy poliuretan powstaje w procesie egzotermicznym, jego lotne składniki i porofory (stosowane do tworzenia spienionego poliuretanu) mają wątpliwą historię środowiskową. Nie ulega biodegradacji i zwykle jest poddawany recyklingowi, a nie recyklingowi. Dzięki uprzejmości Carla De Smeta Niemniej jednak, jeśli podniesiemy status płaskiego opakowania do czegoś, co ma być cenione i utrzymywane, kwestia usuwania staje się mniej pilna. Ponadto rozwój plastiku na bazie roślin może stanowić odpowiednią alternatywę. W połączeniu z jednomateriałową aplikacją stosowaną przez Noumenon, technologia ta może wkrótce okazać się rewolucyjna. Odnośniki Ten artykuł został zmodyfikowany na podstawie dwóch artykułów opublikowanych pierwotnie na temat strategii materiałowych: Projektowanie maszyny i Piankowe wspomnienia. Christopher Brenny jest absolwentem Master of Architecture na University of Minnesota College of Design zainteresowanym skrzyżowaniem biologii, architektury i nowych materiałów. Obecnie jest projektantem w NewStudio Architecture.
[podobne: domki holenderskie, altana ogrodowa do ogrodu, domki drewniane całoroczne ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: altana ogrodowa do ogrodu domki drewniane całoroczne domki holenderskie