Budownictwo wczoraj i dzis : Wskaźnik: utracona samotność

Fotografia Wydziału Klasyfikacji i Katalogowania, 1937. Zdjęcie dzięki uprzejmości Wikimedia Commons, Narodowego Archiwum i Rekordów Administracja Widać to cały czas. Wchodzisz do firmy i tam, w często otwartej przestrzeni przypominającej hangar, widzisz morze ludzi na komputerach z włączonymi słuchawkami, starając się zachować własne poczucie przestrzeni w obliczu wszechobecnych zakłóceń i stałego białego szumu środowisko studyjne. Choć może to być inspirujące, aby zobaczyć i usłyszeć wszystko, co dzieje się w biurze kreatywnym, a jednocześnie jest zdrowe angażowanie współpracowników, są chwile, kiedy ludzie muszą się dostroić .. Ale przestrzeń w słuchawkach nie może zrównać prawdziwej przestrzeni samotności i spokoju. Fast Company ostatnio zapytał. o tym, dlaczego nie znosisz otwartych układów biurowych i wynikającej z nich obrzydzenia. wydał dziesięć pospolitych skarg: [1] Jest głośno [2] Ciągle się przerywa [3] Brak prywatności [4] Zawsze jest presja, aby rozmawiać z ludźmi i być zaangażowanym społecznie [5] Ludzie zawsze podglądają twój monitor. . To wygląda fajnie !. [6] Emocje o nieprzyjemnym zapachu [7] Klątwa słuchawek [8] Każdy słyszy każdą rozmowę o wszystkim [9] Brak kontroli nad przestrzenią roboczą [10] Jeśli zależy Ci na prywatności, musisz pozostać super późno lub przyjść super wcześniej. Co to wszystko. sprowadza się do tego, jak jesteś rozproszony. Istnieje coraz więcej dowodów sugerujących, że twórcze umysły naturalnie przyciągają i rozwijają się w samotności. Otwarte biuro ewoluowało od lat 50. XX wieku, kiedy po raz pierwszy powstało w Hamburgu w Niemczech. Zbiega się to również z tym, kiedy firmy, szukając nowych sposobów na zwiększenie kreatywności i produktywności siły roboczej, zaczęły bardziej wykorzystywać popularną psychologię. To, według Susan Cain w New York Timesie , to także burza mózgów . weszliśmy do naszego leksykonu kulturowego. Choć może nam się wydawać, że jest to dla nas druga natura, burza mózgów została wymyślona przez kierownika reklamy, Alexa Osborna. Jednak często pomijany jest fakt, że burza mózgów pierwotnie skupiała się na zwiększeniu ilości, a nie jakości. Był to łatwy sposób na otwarcie wielu pomysłów w krótkim czasie. Jednak badania sugerują, że najważniejszy element jakości zależy od bycia samemu i nieprzerwanego. Po dziesięcioleciach ujednolicania naszej pracy i warunków edukacyjnych w sposób, który uprzywilejowuje dynamikę grupy, istnieje jeden element przestrzenny, krytyczny dla powodzenia, który został pominięty: cicha przestrzeń. Plac zabaw dla Leifa. Zdjęcie dzięki uprzejmości Designliga W swoim artykule. In Defense of Introverts ,. Vanessa Quirk ArchDaily a dodaje do tego innego wymiaru w kategoriach introwersji i ekstrawersji. Łatwo można założyć, że architektura jest kwintesencją ekstrawertycznego przedsięwzięcia, wynurzającego się z hałasu, chaosu i bałaganu. Kreatywnego biura. środowiska, biura bez szafek, definiowane przez. elastyczne .,. wspólne. spacje. A jednak prawdopodobieństwo, że twoja ulubiona architektura została stworzona w ciągłych chwilach ciszy i nieprzerwanej koncentracji, jest bardzo wysokie. Nie tylko Peter Zumthor działa w ten sposób. Podczas gdy ona nie wróciłaby do świata kabin, Quirk argumentuje, że: zbytnio zmieniliśmy wahadło w kierunku ekstrawertycznym . Podczas gdy nasze środowiska pracy i edukacyjne były coraz bardziej pozbawione spokojnych przestrzeni, nasze zmysły zostały przeciążone przez ciągłą, wszechobecną łączność. W erze współpracy, pracy zespołowej i. Kreatywnej przestrzeni biurowej. utracono wartość samotności. Ale co z samotnością w tworzeniu architektury. Czy jest miejsce na cichą, kontemplacyjną pracę w naszych biurach i studiach. Czy powinno być. Jak połączone, a przez to rozproszone, musimy być, zanim zaczniemy się zastanawiać: czy może być bardziej zdrowe i produktywne, aby odłączyć, odłączyć i, co być może ważniejsze, być samemu. Guy Horton jest pisarzem mieszkającym w Los Angeles. Oprócz tworzenia indeksu. The Indicator ., jest częstym współpracownikiem gazety The Architect, magazynu Metropolis, The Atlantic Cities i The Huffington Post. Napisał także dla Architectural Record, GOOD Magazine i Architect Magazine. Możesz usłyszeć Guy a w radiu i podcastie jako gospodarz gościnnie dla programu DnA: Design & Architecture na 89,9 FM KCRW z Los Angeles. Śledź Guy na Twitterze @GuyHorton.
[patrz też: Domy z drewna producent, domki z drewna, zadaszenia tarasów ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: domki z drewna Domy z drewna producent zadaszenia tarasów