Nowoczesna architektura : Teoria architektury Część 2: Adaptacyjna metoda projektowania

Wizerunek Torre David w Wenezueli, niedokończony drapacz chmur, który stał się (zmodyfikowaną / przystosowaną) osadą slumsów. Ludzka potrzeba dostosowania budynku za pomocą formy, powierzchni i ornamentu jest wrodzona, a ludzie, którzy posiadają i budują własne domy z pewnością stosują język wzoru (choć nieświadomie), ponieważ chcą, aby ich mieszkania były tak wygodne, jak to tylko możliwe. mamy metodę adaptacyjnego projektowania, która, gdyby nie żałosne warunki życia reprezentowane przez zatłoczone slumsy na świecie, jest doskonałym przykładem do studiowania szkół architektury . Obraz. Iwan Baan Jak mogłeś zauważyć, ArchDaily publikuje UNIFIED ARCHITECTAL THEORY, przez urbanistycznego i kontrowersyjnego teoretyka Nikosa A. Salingarosa, w formie szeregowej. Jednakże, w celu bardziej szczegółowego wyjaśnienia niektórych pojęć, zdecydowaliśmy się wstrzymać tę serię i opublikować trzy fragmenty z Salingaros. książki: TEORIA ARCHITEKTURY. W poprzednim fragmencie wyjaśniono różnicę między. Pattern Language. i. Form Language.. Poniższy fragment ustali, w jaki sposób te języki mogą się łączyć, tworząc Adaptacyjną metodę projektowania . Twierdzenie: Metoda projektowania adaptacyjnego powstaje z komplementarnej pary składającej się z języka wzoru i języka formularza. Bardzo krótko wskazałem, czym jest język wzoru i język formularza; wciąż musimy zrozumieć, co odnosi się do metody projektowania adaptacyjnego. Spośród wielu współczesnych podejść do projektowania niewiele jest takich, które skutkują strukturami i otoczeniem, które są dostosowane zarówno do fizycznego wykorzystywania ludzi, jak i do ludzkiej wrażliwości. W przeszłości było odwrotnie. Ludzkie użycie jest proste do zrozumienia: fizyczne wymiary i geometria muszą uwzględniać ludzkie ciało i jego ruch. Uznając ludzkie wrażliwości, mam na myśli, że środowiska powinny sprawiać, że ludzie czują się swobodnie; sprawiają, że czują się komfortowo psychicznie, dzięki czemu osoby mogą samodzielnie wykonywać dowolne funkcje, nie będąc w żaden sposób zakłócane przez środowisko budowlane. Wymaga to silnego ograniczenia procesu projektowania, aby dostosować się do wielu czynników (zarówno znanych, jak i nieznanych), które będą miały wpływ na użytkownika na wielu poziomach, w tym na emocje. Metoda projektowania adaptacyjnego powinna uwzględniać wszystkie te kryteria, a niniejszy rozdział pokazuje, jak można to osiągnąć. Głównym źródłem nieporozumień jest to, że metoda projektowania może dostosować się do stylu, ale nie do wykorzystania przez człowieka i dobrego samopoczucia. Na przykład może dostosować się do (zgodny z) zestawu wcześniej określonych geometrycznych prototypów, takich jak kostki i prostokątne płyty. Przyjmuje ten konkretny język formy. Minimalistyczny modernizm ma jasno określony cel geometryczny; tj. jego specyficzny język formy krystalicznej. Udaje się to na własnych warunkach, jednocześnie ignorując lub nie próbując przystosować się do ludzkich wzorców użycia i reakcji sensorycznej na zbudowaną formę i powierzchnię. Z tego powodu minimalistyczny modernizm jest niezgodny z językiem wzorców Alexandra. W tym rozdziale użyję terminu. Adaptacyjny. ściśle odnosić się do otoczenia stworzonego dla ludzi, a nie do abstrakcyjnych idei czy geometrii. Ponieważ istnieje nieskończona liczba wzorów, które mogą przyczynić się do języka wzoru i nieskończonej liczby języków formalnych, są oczywiście nieskończone liczba adaptacyjnych metod projektowania łączących dwa języki. Każda metoda projektowania adaptacyjnego jest wyjątkowa. Kluczową kwestią jest to, że istnieje również nieskończona liczba metod projektowania, które działają wbrew projektowi adaptacyjnemu, tworząc struktury, które nie są odpowiednie dla ludzkich potrzeb. Wobec braku akceptowanego terminu dla projektu, który ignoruje ludzkie potrzeby, będę nazywał takie działania. Nieadaptacyjnym projektem.. Projekt przemysłowy nie jest fundamentalnie adaptacyjny. Jego język formalny (lub raczej zestaw powiązanych języków form) wytwarza struktury, które często są wrogo nastawione do ludzkiej wrażliwości. Badania przeprowadzone przez psychologów środowiskowych potwierdziły reakcje fizjologiczne, takie jak początek lęku i sygnały stresu ciała w takich środowiskach. Chcę szukać systemowych przyczyn tego braku adaptacyjności. Z powodów omówionych już w rozdziale 6 minimalizm skutecznie wyklucza stosowanie wzorów, zarówno wizualnych, jak i aleksandryjskich. Oznacza to, że wzorce ludzkiej działalności nie mogą być uwzględnione w kanonie projektowym, przez co charakteryzują się brakiem adaptacji. Z dumą proklamować taką metodę projektowania jako. Funkcjonalną. jest kpiną z tego terminu, ale jest to wprawdzie zadziwiająco skuteczna gra propagandowa, która pomaga w jej rozprzestrzenianiu się. Języki formy architektonicznej przetrwają, ponieważ często zyskują znaczenie niearchitektoniczne, po czym mogą ignorować potrzebę dostosowania się do ludzkich potrzeb. W takim przypadku język formularza nie jest już częścią adaptacyjnej metody projektowania; zostaje oddzielony od uzupełniającego języka wzoru. Zamiast wyrażania adaptacyjnej kultury tektonicznej, powstał język formy
[hasła pokrewne: systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie, domy z drewna cena, dzianina dresówka ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: domy z drewna cena dzianina dresówka systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie