Posts Tagged ‘aluminium 6082’

Nowoczesna architektura : Sisli Halide Edip Adivar Meczet i kompleks socjalny Zwycięski wniosek / Kolektif Mimarlar

Tuesday, May 29th, 2018

Dzięki uprzejmości Kolektifa Mimarlara Pierwsza wygrana w konkursie na meczet Halide Edip Adivar i kompleks społeczny jest sprzeciwem wobec kontynuacji entegrys-nastawienia-działania, które jest w większości zatwierdzane przy projektowaniu meczetów i utrzymywane w mediach w Turcji.
Zaprojektowany przez Kolektifa Mimarlara, jedną z głównych idei projektu jest stworzenie dobrze zintegrowanej struktury z otoczeniem i pobliskimi mieszkańcami, w których mogą mieć miejsce dodatkowe funkcje meczetu.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Pomiędzy dziedzińcem Halide Edip Ad. …read more

Architektura i nowoczesne budownictwo – “99% Niewidzialny” Cios Kickstartera Cel z wody

Tuesday, May 29th, 2018

99% Invisible, maleńka audycja radiowa o designie, architekturze i 99% niewidzialnej aktywności, która kształtuje nasz świat.
99% Invisible to zdecydowanie nasze ulubione audycje radiowe na temat architektury i designu.
Chociaż przyznano, nie ma ich aż tylu.
Jako że Roman Mars, gospodarz i producent spektaklu, przyznaje: skoro są to dyscypliny zwykle doceniane przez oko, to możesz pomyśleć: cóż, to najgłupszy pomysł, jaki kiedykolwiek słyszałem.
Słusznie. …read more

Budownictwo i architektura : Nauka z Kairu: Jakie nieformalne osady mogą (i powinny) nauczyć nas

Monday, April 30th, 2018

Poniższy esej, napisany przez Magdę Mostafę, jest fragmentem książki Learning from Cairo: Global Perspectives and Future Visions , zbioru refleksji z trzydniowego sympozjum o tej samej nazwie. W tym przypadku Mostafa koncentruje się na potrzebie akceptowania nieformalnych społeczności jako rzeczywistości, a nie wyjątku, i twierdzi, że konwencjonalna praktyka architektoniczna i edukacja muszą zacząć wyposażać architektów w rozwiązywanie problemów i problemów związanych z równoległymi trybami istnienia w naszym środowisku zbudowanym . Byłaby to zła przysługa, gdyby debata na temat sympozjum Uczenie się z Kairu pozostała ograniczona do hipotetycznego. Naszym obowiązkiem jest rozszerzenie go zarówno na dziedzinę zawodową, jak i akademicką. Celem tej dyskusji jest właśnie to. Jak akademicy architektury mogą reagować na ten zmienny klimat. Klimat, w którym większość środowiska zbudowanego jest tworzona i wdrażana poza konstrukcją konwencjonalnej praktyki. …read more

10. Dobór warunków frezowania W tabl.

Tuesday, February 27th, 2018

10. Dobór warunków frezowania W tabl. 7.8 zestawiono zalecane warunki Skrawania podczas frezowania różnych tworzyw sztucznych. Dane z literatury [63 i 65] pozwoliły na opracowanie bardziej szczegółowych zalecanych warunków skrawania w przypadku frezowania fenolowych laminatów tkaninowych i papierowych frezami ze stali szybkotnących (tabl. 7.9). Wartości liczbowe, zawarte w tej tablicy, można również wykorzystać jako orientacyjne w przypadku frezowania fenoIowych laminatów drzewnych. Rozważając wady i zalety frezowania współbieżnego i przeciwbieżnego, można dojść do wniosku, że ze względów technologicznych tworzywa sztuczne należy frezować raczej współbieżnie. W warunkach ustalonej produkcji wielkoseryjnej, a zwłaszcza masowej, gdy techniczne normy wykonania poszczególnych operacji powinny bye wyznaczone bardzo dokładnie, može okazać Sie opłacalne bardzo czasochłonne obliczanie warunków skrawania z podanych wzorów doświadczalnych. Natomiast w warunkach produkcji seryjnej, a przede wszystkim jednostkowej, postepowanie takie byłoby zupełnie niecelowe jako nieopłacalne, Dlatego też w produkcji jednostkowej i małoseryjnej szerokie zasto— sowanie powinny znaleźć szybkie i uproszczone metody ustalenia wa— runków skrawania. Do tego celu można wykorzystać tablice, suwaki i nomogramy. Jak dotychczas, tylko te ostatnie zaczęto wykorzystywać i to w przypadku niektórych laminatów. Na rys. 7,31 przedstawiono nomogramy do wyznaczania warunków skrawania podczas frezowania fenolowych laminatów papierowych fre— zami ze stali szybkotnących. Nomogram, przedstawiony na rys. 7.31a, został sporządzony na podstawie wzorów (7.19), a nomogram, przedsta— wiony na rys. 7.31b, na podstawie wzorów (7.20) i (7.21), natomiast nomogram na rys. 7,31 c na podstawie wzorów (7.22) i (7,23). Wszystkie te nomogramy zbudowane są w następujący sposób: na osi IS9€91,0,3 ~113Æ0t1!uop(!)Jeu!uue1q. ,0一B!- 0 se、opodeyeme.»tsmun.rum e 7•6·卜 一q
rzędnych znajduje sie w skali logarytmicznej prędkość skrawania v, na osi odciętych kolejno również w skali Logarytmicznej: okres trwałości ostrza T, posuw pa i średnica freza D. W celu ułatwienia wykorzystania nomogramów, zamieszczono kilka przykładów posługiwania się nimi. [przypisy: deska tarasowa, aluminium 6082, dzianina dresówka ]